Home - Standpunten en publicaties - COLUMN | SFDR: ogen op de bal houden!
25 juni 2021

COLUMN | SFDR: ogen op de bal houden!

Met het bereiken van de volgende ronde van het Nederlands elftal bij het Europees kampioenschap begint de voetbalkoorts steeds meer te kriebelen. Een prettige afleiding, die misschien energie geeft aan financiële marktpartijen die druk bezig zijn met de implementatie van de uitvoeringsregels van de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR). De vraag is of ze daarbij niet iets meer de ogen op de bal moeten houden. Lees de column van Randy Pattiselanno op Fondsnieuws.nl

Feedback op EC-voorstel voor CSRD

Standpunten en publicaties | 14 juli 2021
Samen met onze leden heeft DUFAS feedback gegeven op het voorstel van de Europese Commissie voor een Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).

PODCAST | Waarom beleggen mensen (niet)?

Standpunten en publicaties | 17 mei 2021
Tot nu toe lijkt beleggen niet iets voor het ‘grote publiek’. Slechts 16% van de Nederlanders belegt. Hoe komt dat?

CONSULTATIE | Reactie op Taxonomie-informatie in de SFDR

Standpunten en publicaties | 12 mei 2021
Op 12 mei reageerde DUFAS op de consultatie van de Europese toezichthouders (ESA’s). Zij publiceerden op 17 maart de Joint Consultation on Taxonomy-related sustainability disclosures.