Home - Standpunten en publicaties - STATEMENT | FASTER
01 december 2023

STATEMENT | FASTER

Op 19 juni 2023 publiceerde de Europese Commissie een voorstel voor een richtlijn, getiteld “Faster and Safer Relief of Excess Withholding Taxes", beter bekend als de ‘EU FASTER’. DUFAS ondersteunt het initiatief van de Europese Commissie gericht op het verminderen van administratieve lasten en het realiseren van efficiëntere procedures voor de teruggave van bronbelasting die binnen de lidstaten is ingehouden. Echter, we maken ons zorgen dat het EU FASTER-voorstel negatieve gevolgen zal hebben voor de gereguleerde beleggingsfondsen. Gelukkig staat DUFAS hier niet alleen in. Samen met Finance Finland en Swedish Investment Fund Association hebben we een statement uitgebracht om aandacht te vragen voor de gedeelde bezwaren.

Bekijk de statement

Standpunten en publicaties | 01 augustus 2023
Op 22 november 2023 zijn de Tweede Kamerverkiezingen, maar de politieke partijen zijn deze zomer al druk met het schrijven van de verkiezingsprogramma's. Een goed moment om met partijen in gesprek te gaan over punten die voor onze sector belangrijk te zijn.

DUFAS denkt mee over prioriteiten richting Europese verkiezingen

Standpunten en publicaties | 26 juli 2023
In juni 2024 zijn de volgende verkiezingen voor het Europees Parlement.

DUFAS-input Tweede Kamerverkiezingen

Standpunten en publicaties | 23 oktober 2020
In maart 2021 zijn de Tweede Kamerverkiezingen. Vele politieke partijen werken nu aan het verkiezingsprogramma. Een goed moment om met partijen in gesprek te gaan over punten die voor onze sector belangrijk zijn.