Home - Standpunten en publicaties - VERSLAG | Klimaatwebinar
06 juni 2020

VERSLAG | Klimaatwebinar

Hoe staat het met het klimaatcommitment van de financiële sector? In de afgelopen periode is op allerlei niveaus doorgewerkt aan de verdere borging van het klimaatcommitment voor de sector. Daarover ging het Klimaatwebinar op 4 juni, georganiseerd door Iris van de Looij namens DUFAS. Femke de Vries, voorzitter Commissie Financiële Sector Klimaatcommitment, gaf een update over de voortgang en Jeroen Smit, journalist en auteur, deelde zijn visie op leiderschap dat nodig is om de doelstellingen van het commitment te halen. “We hebben activistisch leiderschap nodig.”

Lees het verslag

REPORT | Common grounds on the 'S' of ESG

Standpunten en publicaties | 02 november 2021
Our second sustainability webinar in the series was on the 1st of November: The 'S' of ESG.

CONSULTATIE | Klimaat- en milieurisico’s in risicomanagement

Standpunten en publicaties | 10 september 2021
DUFAS reageert op de consultatie van De Nederlandsche Bank (DNB) over ‘Good Practice en Q&A’ over het integreren van klimaatgerelateerde en milieurisico’s in het risicomanagement van onder meer fondsbeheerders.

CONSULTATIE | Sociale taxonomie en uitbreiding taxonomie

Standpunten en publicaties | 06 september 2021
DUFAS reageerde op twee publieke consultaties van het Platform on Sustainable Finance. Beide gaan over de uitbreiding van de EU (sociale) taxonomie.