Home - Standpunten en publicaties - VERSLAG | Klimaatwebinar
06 juni 2020

VERSLAG | Klimaatwebinar

Hoe staat het met het klimaatcommitment van de financiële sector? In de afgelopen periode is op allerlei niveaus doorgewerkt aan de verdere borging van het klimaatcommitment voor de sector. Daarover ging het Klimaatwebinar op 4 juni, georganiseerd door Iris van de Looij namens DUFAS. Femke de Vries, voorzitter Commissie Financiële Sector Klimaatcommitment, gaf een update over de voortgang en Jeroen Smit, journalist en auteur, deelde zijn visie op leiderschap dat nodig is om de doelstellingen van het commitment te halen. “We hebben activistisch leiderschap nodig.”

Lees het verslag

CONSULTATIE | Clear greenwashing definitions crucial: regulatory uncertainty should not be confused for greenwashing

Standpunten en publicaties | 12 januari 2023
The European Supervisory Authorities (ESAs) published their Call for Evidence on Greenwashing on 15 November 2022. On 10 January DUFAS responded to this call of evidence.

CONSULTATIE | DUFAS vraagt opnieuw aandacht voor goede afstemming toezichthouders rondom duurzaamheidsrisico's

Standpunten en publicaties | 22 december 2022
Op 16 december reageerde DUFAS op de consultatie van De Nederlandsche Bank over de Gids voor de beheersing van klimaat- en milieurisico's.

Meer duidelijkheid nodig over de exacte duurzaamheidseisen

Standpunten en publicaties | 01 december 2022
Beleggers moeten ervan uit kunnen gaan dat artikel 9-beleggingsfondsen ook daadwerkelijk duurzaam beleggen. Om die reden adviseren we onze leden voorzichtig te zijn met het classificeren van een beleggingsfonds als een artikel 9-fonds.