Home - Standpunten en publicaties - CONSULTATIE | DUFAS reageert op Wet toezichtondersteunende rapportage AFM
28 juni 2024

CONSULTATIE | DUFAS reageert op Wet toezichtondersteunende rapportage AFM

In mei publiceerde het ministerie van Financiën het concept wetsvoorstel 'Wet toezichtondersteunende rapportage AFM'. Dit wetsvoorstel beoogt een wettelijke bevoegdheid voor de AFM te creëren voor datagedreven toezicht. DUFAS is geen voorstander van het invoeren van een rapportageverplichting zoals opgenomen in het concept wetsvoorstel. Hoewel wij begrijpen dat AFM behoefte heeft aan informatie van financiële instellingen om te kunnen bepalen of zij voldoen aan de wettelijke verplichtingen vinden wij het wetsvoorstel onnodig om dit doel te bereiken. Om deze reden hebben we samen met onze leden een reactie opgesteld.

Bekijk onze reactie

Meer informatie

Wil je meer weten of heb je vragen over deze consultatie? Stuur een mail naar Randy Pattiselanno, manager strategy & regulatory affairs bij DUFAS. Onze Expertgroep Toezicht blijft de ontwikkelingen rond dit onderwerp actief volgen en delen met onze leden.

CONSULTATIE | DUFAS reageert op whitepaper outbound investments

Standpunten en publicaties | 19 april 2024
Begin dit jaar lanceerde de Europese Commissie (EC) een whitepaper, met bijbehorende consultatie, over 'outbound investments' als onderdeel van de European Economic Security Strategy. Wij hebben op deze consultatie gereageerd.

CONSULTATIE | DUFAS reageert op discussion paper van ESMA

Standpunten en publicaties | 19 maart 2024
De European Securities and Markets Authority (ESMA) heeft een discussion paper gepubliceerd over beleggersbescherming en digitalisering. Wij vinden het positief dat ESMA hier aandacht aan besteedt en hebben hier op gereageerd.

CONSULTATIE | Reactie tweede batch DORA level 2-documenten

Standpunten en publicaties | 05 maart 2024
Begin december 2023 publiceerden de Europese toezichthoudende autoriteiten een consultatie over de tweede reeks beleidsproducten onder de Digital Operational Resilience Act (DORA). Op 4 maart hebben we op de consultatie gereageerd.