5 concrete tips voor consumenten om meer te doen met spaargeld. Ontwikkeld door EFAMA, de Europese branchevereniging, vertaald door DUFAS. Maakt op een eenvoudige manier duidelijk waarom beleggen niet zo spannend is als het lijkt. Deel het hele leaflet intern, met eindklanten of distributeurs. Of gebruik delen van de inhoud voor marketing en voorlichting.
DUFAS liet vorig jaar, samen met Amundi, onderzoek doen naar de barrières die mensen ervaren om te beleggen. Hieruit zijn waardevolle inzichten naar voren gekomen voor de hele sector: van aanbieder tot toezichthouder. We maakten er een inspiratiepodcast over voor onze sector: 'Waarom beleggen mensen (niet)?' Twee van de afleveringen uit de serie lichten we er graag voor je uit. Luister ze direct via de links hieronder of op je favoriete podcastplatform.
In de eerste aflevering bespreekt journalist en auteur Sander Heijne met onderzoeker Rubina Oliana wat zoveel Nederlanders ervan weerhoudt om een deel van hun spaargeld te beleggen. Haar bevindingen zijn opmerkelijk en bieden goede inzichten om potentiële beleggers over de streep te trekken.
In deze aflevering houdt Martien van Winden van Beleggingsfonds Hoofbosch en schrijver van 'Je leeftijd als goudmijn' een aansprekend pleidooi om 'gewoon te beginnen' met beleggen. Interessant voor jou én je eindklant: "De hele wereld lijkt erop gebouwd te zijn om je te verleiden om niet te gaan beleggen. Je wordt de hele dag verleid om niet te doen wat goed voor is voor jou, maar wel om heel veel geld uit te geven. Realiseer je goed dat dit gebeurt en wordt hier minder vatbaar voor."