Home - Standpunten en publicaties - COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR
16 maart 2021

COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR

Veel financiële marktpartijen hadden 10 maart dik gedrukt in hun agenda staan. De Europese verordening, de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), moest dan zijn geïmplementeerd. Maar anders dan bij implementatie van andere regelgeving was 10 maart niet de voltooiing van een wetstraject, maar het startpunt van meer inzicht, standaardisatie en vergelijkbaarheid in duurzaam beleggen.

Lees de column op Fondsnieuws.nl

CONSULTATIE | Reactie op ESAP: ESG-data hebben prioriteit

Standpunten en publicaties | 12 maart 2021
De Europese Commissie wil één Europese database met financiële en niet-financiële data over Europese wet- en regelgeving: het European Single Access Point (ESAP). DUFAS-leden zijn voorstander van dit initiatief. Over het ESAP heeft de EC een consultatie uitgebracht en DUFAS heeft hierop gereageerd.

PODCAST | Waarom beleggen mensen (niet)?

Standpunten en publicaties | 08 maart 2021
Minder pensioen​opbouw, een lage spaarrente - beleggen wordt steeds belangrijker voor Nederlanders die geld opzijzetten. Maar tot nu toe lijkt beleggen niet iets voor het ‘grote publiek’. Slechts 16% van de Nederlanders belegt. Hoe komt dat? En wat doen we eraan?

CONSULTATIE | Reactie op de marketingcommunicatierichtlijnen van ESMA

Standpunten en publicaties | 17 februari 2021
DUFAS heeft gereageerd op de consultatie van de European Securities and Markets Authority (ESMA) over de marketingcommunicatierichtlijnen. De richtlijnen zijn bedoeld voor beleggingsinstellingen in de EU.