Home - Standpunten en publicaties - COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR
16 maart 2021

COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR

Veel financiële marktpartijen hadden 10 maart dik gedrukt in hun agenda staan. De Europese verordening, de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), moest dan zijn geïmplementeerd. Maar anders dan bij implementatie van andere regelgeving was 10 maart niet de voltooiing van een wetstraject, maar het startpunt van meer inzicht, standaardisatie en vergelijkbaarheid in duurzaam beleggen.

Lees de column op Fondsnieuws.nl

PODCAST | Waarom beleggen mensen (niet)?

Standpunten en publicaties | 17 mei 2021
Tot nu toe lijkt beleggen niet iets voor het ‘grote publiek’. Slechts 16% van de Nederlanders belegt. Hoe komt dat?

CONSULTATIE | Reactie op Taxonomie-informatie in de SFDR

Standpunten en publicaties | 12 mei 2021
Op 12 mei reageerde DUFAS op de consultatie van de Europese toezichthouders (ESA’s). Zij publiceerden op 17 maart de Joint Consultation on Taxonomy-related sustainability disclosures.

CONSULTATIE | Reactie op ESMA Guidelines rondom execution only

Standpunten en publicaties | 12 mei 2021
DUFAS heeft gereageerd op de consultatie van de European Securities and Markets Authority (ESMA) over de richtlijnen voor execution only dienstverlening onder MiFID. De richtlijnen zijn voor beleggingsondernemingen. Hieronder vallen ook asset managers die execution-only diensten aanbieden.