Home - Standpunten en publicaties - COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR
16 maart 2021

COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR

Veel financiële marktpartijen hadden 10 maart dik gedrukt in hun agenda staan. De Europese verordening, de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), moest dan zijn geïmplementeerd. Maar anders dan bij implementatie van andere regelgeving was 10 maart niet de voltooiing van een wetstraject, maar het startpunt van meer inzicht, standaardisatie en vergelijkbaarheid in duurzaam beleggen.

Lees de column op Fondsnieuws.nl

COLUMN | "The power of the narrative"

Standpunten en publicaties | 10 september 2021
Mijn 19-jarige dochter vertelde mij laatst over een van haar vrienden die zij tijdens haar studie in Denemarken ontmoette. Deze Deense jongen, student van 21 jaar, had drie dure auto’s. “Kan hij zich veroorloven, omdat hij belegt in bitcoins,” lichtte ze toe.

CONSULTATIE I Europese Retail Beleggingsstrategie

Standpunten en publicaties | 03 augustus 2021
Op 3 augustus reageerde DUFAS op de publieke consultatie van de Europese Commissie over de Europese Retail Beleggingsstrategie.

Feedback op EC-voorstel voor CSRD

Standpunten en publicaties | 14 juli 2021
Samen met onze leden heeft DUFAS feedback gegeven op het voorstel van de Europese Commissie voor een Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).