Home - Standpunten en publicaties - COLUMN | Valse start voor artikel 9-producten?
23 september 2022

COLUMN | Valse start voor artikel 9-producten?

Vanaf volgend jaar moeten financiële marktpartijen meer gedetailleerde duurzaamheidsinformatie publiceren bij het invullen van de wettelijk voorgeschreven templates. Voor de implementatie is er veel gesproken over de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR)-productclassificatie van artikel 9-producten. Maar dat er geen duidelijkheid is over wat een duurzame belegging binnen de SFDR is, maakt de implementatie ervan zeer ongemakkelijk. Daarnaast ontmoedigt het misschien zelfs de transitie naar duurzame beleggingen. Lees de column van Randy Pattiselanno op Investment Officer.

CONSULTATIE | Clear greenwashing definitions crucial: regulatory uncertainty should not be confused for greenwashing

Standpunten en publicaties | 12 januari 2023
The European Supervisory Authorities (ESAs) published their Call for Evidence on Greenwashing on 15 November 2022. On 10 January DUFAS responded to this call of evidence.

CONSULTATIE | DUFAS vraagt opnieuw aandacht voor goede afstemming toezichthouders rondom duurzaamheidsrisico's

Standpunten en publicaties | 22 december 2022
Op 16 december reageerde DUFAS op de consultatie van De Nederlandsche Bank over de Gids voor de beheersing van klimaat- en milieurisico's.

Meer duidelijkheid nodig over de exacte duurzaamheidseisen

Standpunten en publicaties | 01 december 2022
Beleggers moeten ervan uit kunnen gaan dat artikel 9-beleggingsfondsen ook daadwerkelijk duurzaam beleggen. Om die reden adviseren we onze leden voorzichtig te zijn met het classificeren van een beleggingsfonds als een artikel 9-fonds.