Home - Standpunten en publicaties - CONSULTATIE | Reactie op Europese consultatie over btw voor financiële diensten
12 mei 2021

CONSULTATIE | Reactie op Europese consultatie over btw voor financiële diensten

Samen met onze Fiscale Commissie heeft DUFAS gereageerd op de consultatie van de Europese Commissie (EC) over VAT rules for financial and insurance services today and tomorrow. Als basis gebruikten we de consultatiereactie van European Fund And Asset Management Association (EFAMA). DUFAS’ leden wilden nog een aantal punten over de specifieke Nederlandse situatie bij de EC onder de aandacht te brengen.

Aanleiding voor aanpassingen

Volgens de EC is er veel kritiek op de btw-regels die nu gelden voor financiële diensten en verzekeringen. Die zijn te ingewikkeld, blijken moeilijk te handhaven en lopen niet gelijk met de ontwikkeling van nieuwe diensten in de sector. Met deze consultatie wilt de EC de problemen aanpakken door de btw-heffing in deze sector te moderniseren.

Meer informatie

Wil je meer weten of heb je vragen over deze consultatie? Dan kun je contact opnemen met Lilian Wieringa. DUFAS blijft de ontwikkelingen volgen en deze delen met haar leden. Goedkeuring door de EC staat gepland voor het vierde kwartaal van 2021.

CONSULTATIE | Klimaat- en milieurisico’s in risicomanagement

Standpunten en publicaties | 10 september 2021
DUFAS reageert op de consultatie van De Nederlandsche Bank (DNB) over ‘Good Practice en Q&A’ over het integreren van klimaatgerelateerde en milieurisico’s in het risicomanagement van onder meer fondsbeheerders.

CONSULTATIE I Reactie op wetsvoorstel registratie UBO's (FGR)

Standpunten en publicaties | 09 augustus 2021
DUFAS reageerde op de internetconsultatie Implementatiebesluit registratie UBO’s van trusts en soortgelijke juridische constructies.

CONSULTATIE I Europese Retail Beleggingsstrategie

Standpunten en publicaties | 03 augustus 2021
Op 3 augustus reageerde DUFAS op de publieke consultatie van de Europese Commissie over de Europese Retail Beleggingsstrategie.