Home - Standpunten en publicaties - CONSULTATIE | Producttemplates duurzaamheid (SFDR)
30 oktober 2020

CONSULTATIE | Producttemplates duurzaamheid (SFDR)

Op vrijdag 16 oktober hebben we onze reactie gegeven op de consultatie van de Europese toezichthouders over templates van duurzame beleggingsproducten. Deze producttemplates zijn bedoeld om te gebruiken bij de implementatie van de EU Sustainable-related Disclosures Regulation (SFDR)

Bekijk onze reactie

Onze reactie

In onze reactie hebben we laten weten dat onze sector positief staat tegenover het gebruik van producttemplates, maar niet in alle situaties. Voor een website zijn producttemplates geschikt. Maar niet voor een prospectus. Ook het gebruik van icons, tabellen en grafieken in templates kan toegevoegde waarde hebben, met name voor particuliere beleggers. Niet voor de professionele markt. Verder hebben we aangegeven dat de templates alleen effectief gebruikt kunnen worden als er voldoende data beschikbaar is.

SFDR-expertgroep

Hartelijk dank aan alle leden van de DUFAS SFDR-expertgroep voor de inzet en bijdrage aan deze gezamenlijke reactie.

CONSULTATIE | Reactie op Taxonomie-informatie in de SFDR

Standpunten en publicaties | 12 mei 2021
Op 12 mei reageerde DUFAS op de consultatie van de Europese toezichthouders (ESA’s). Zij publiceerden op 17 maart de Joint Consultation on Taxonomy-related sustainability disclosures.

PODCAST | Waarom beleggen mensen (niet)?

Standpunten en publicaties | 30 april 2021
In de 7e aflevering van onze podcastserie spreken Sander Heijne en DUFAS-directeur Iris van de Looij met een wel heel bijzondere gast: Jos Heuvelman, bestuurder bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). We gaan uitgebreid in op de waarschuwingen die AFM afgeeft.

COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR

Standpunten en publicaties | 16 maart 2021
Veel financiële marktpartijen hadden 10 maart dik gedrukt in hun agenda staan. De Europese verordening, de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), moest dan zijn geïmplementeerd.