Home - Standpunten en publicaties - CONSULTATIE | Producttemplates duurzaamheid (SFDR)
30 oktober 2020

CONSULTATIE | Producttemplates duurzaamheid (SFDR)

Op vrijdag 16 oktober hebben we onze reactie gegeven op de consultatie van de Europese toezichthouders over templates van duurzame beleggingsproducten. Deze producttemplates zijn bedoeld om te gebruiken bij de implementatie van de EU Sustainable-related Disclosures Regulation (SFDR).

Bekijk onze reactie

Onze reactie

In onze reactie hebben we laten weten dat onze sector positief staat tegenover het gebruik van producttemplates, maar niet in alle situaties. Voor een website zijn producttemplates geschikt. Maar niet voor een prospectus. Ook het gebruik van icons, tabellen en grafieken in templates kan toegevoegde waarde hebben, met name voor particuliere beleggers. Niet voor de professionele markt. Verder hebben we aangegeven dat de templates alleen effectief gebruikt kunnen worden als er voldoende data beschikbaar is.

SFDR-expertgroep

Hartelijk dank aan alle leden van de DUFAS SFDR-expertgroep voor de inzet en bijdrage aan deze gezamenlijke reactie.

CONSULTATIE | Clear greenwashing definitions crucial: regulatory uncertainty should not be confused for greenwashing

Standpunten en publicaties | 12 januari 2023
The European Supervisory Authorities (ESAs) published their Call for Evidence on Greenwashing on 15 November 2022. On 10 January DUFAS responded to this call of evidence.

CONSULTATIE | DUFAS vraagt opnieuw aandacht voor goede afstemming toezichthouders rondom duurzaamheidsrisico's

Standpunten en publicaties | 22 december 2022
Op 16 december reageerde DUFAS op de consultatie van De Nederlandsche Bank over de Gids voor de beheersing van klimaat- en milieurisico's.

Meer duidelijkheid nodig over de exacte duurzaamheidseisen

Standpunten en publicaties | 01 december 2022
Beleggers moeten ervan uit kunnen gaan dat artikel 9-beleggingsfondsen ook daadwerkelijk duurzaam beleggen. Om die reden adviseren we onze leden voorzichtig te zijn met het classificeren van een beleggingsfonds als een artikel 9-fonds.