Home - Standpunten en publicaties - DUFAS denkt mee over prioriteiten richting Europese verkiezingen
26 juli 2023

DUFAS denkt mee over prioriteiten richting Europese verkiezingen

In juni 2024 zijn de volgende verkiezingen voor het Europees Parlement. Politieke partijen zijn nu al volop bezig met het opstellen van hun partijprogramma's. Voor DUFAS hét moment om een aantal prioriteiten en concrete voorstellen ter overweging mee te geven op het gebied van duurzaamheid en retailbeleggingen, zodat ook huishoudens in andere lidstaten worden gestimuleerd om op de langere termijn te beleggen, bijvoorbeeld voor pensioen. Daarom stuurden we afgelopen week een position paper naar verschillende belangrijke stakeholders.

Bekijk ons position paper

COLUMN | De pauzeknop?

Standpunten en publicaties | 09 februari 2024
Er is de afgelopen jaren een flinke hoeveelheid duurzaamheidsregelgeving uitgestort over het bedrijfsleven – en met name de financiële sector. Daarover vertelt Randy Pattiselanno meer in zijn nieuwste column op Investment Officer.

CONSULTATIE | DUFAS vraagt om duidelijkheid over toepassingsbereik CSRD

Standpunten en publicaties | 07 februari 2024
In een recente consultatie heeft de EFRAG, aangekondigd dat ze van plan is om verdere richtlijnen op te stellen voor duurzaamheidsrapportage door financiële ondernemingen.

CONSULTATIE | DUFAS vraagt om verruiming van criteria voor bepaalde groenprojecten

Standpunten en publicaties | 18 januari 2024
DUFAS ondersteunt de ambitie van de Nederlandse overheid om de samenleving en economie te verduurzamen, en steunt wet- en regelgeving die bijdraagt aan de (financiering van) de transitie naar een duurzame Nederlandse samenleving.