Home - Standpunten en publicaties - DUFAS denkt mee over prioriteiten richting Europese verkiezingen
26 juli 2023

DUFAS denkt mee over prioriteiten richting Europese verkiezingen

In juni 2024 zijn de volgende verkiezingen voor het Europees Parlement. Politieke partijen zijn nu al volop bezig met het opstellen van hun partijprogramma's. Voor DUFAS hét moment om een aantal prioriteiten en concrete voorstellen ter overweging mee te geven op het gebied van duurzaamheid en retailbeleggingen, zodat ook huishoudens in andere lidstaten worden gestimuleerd om op de langere termijn te beleggen, bijvoorbeeld voor pensioen. Daarom stuurden we afgelopen week een position paper naar verschillende belangrijke stakeholders.

Bekijk ons position paper

POSITION | Kapitaalmarktunie

Standpunten en publicaties | 24 mei 2024
Wij roepen  de EU-instellingen op om de Europese kapitaalmarktenunie te versterken in het kader van het volgende Europese politieke mandaat.

Prioriteiten Europese Verkiezingen

Standpunten en publicaties | 15 mei 2024
Volgende maand vinden de Europese verkiezingen plaats. In aanloop hiernaar delen wij enkele prioriteiten en voorstellen mee aan verschillende belangrijke stakeholders.

COLUMN | De pauzeknop?

Standpunten en publicaties | 09 februari 2024
Er is de afgelopen jaren een flinke hoeveelheid duurzaamheidsregelgeving uitgestort over het bedrijfsleven – en met name de financiële sector. Daarover vertelt Randy Pattiselanno meer in zijn nieuwste column op Investment Officer.