Home - Standpunten en publicaties - DUFAS geeft input voor Tweede Kamerverkiezingen
01 augustus 2023

Op 22 november 2023 zijn de Tweede Kamerverkiezingen, maar de politieke partijen zijn deze zomer al druk met het schrijven van de verkiezingsprogramma's. Een goed moment om met partijen in gesprek te gaan over punten die voor onze sector belangrijk te zijn. Daarom stuurden we de partijen een document waarbij we ons richten op het creëren van een gelijk speelveld voor vermogensbeheerders (dus geen gold plating op Europese wet- en regelgeving), meer aandacht voor financiële educatie en een eerlijke vermogensrendementsheffing.

Bekijk ons position paper

Prioriteiten Regeerprogramma

Standpunten en publicaties | 15 juli 2024
Nu het kabinet van start is gegaan, zal het zich gaan richten op de verdere uitwerking van het regeerprogramma. Wij kijken uit naar de concretisering van het akkoord en delen graag onze prioriteiten voor nadere overweging.

POSITION | Versterk de Europese Kapitaalmarktunie!

Standpunten en publicaties | 24 mei 2024
Wij roepen  de EU-instellingen op om de Europese kapitaalmarktenunie te versterken in het kader van het volgende Europese politieke mandaat.

Prioriteiten Europese Verkiezingen

Standpunten en publicaties | 15 mei 2024
Volgende maand vinden de Europese verkiezingen plaats. In aanloop hiernaar geven wij enkele prioriteiten en voorstellen mee aan verschillende belangrijke stakeholders.