Home - Standpunten en publicaties - DUFAS geeft input voor Tweede Kamerverkiezingen
01 augustus 2023

DUFAS geeft input voor Tweede Kamerverkiezingen

Op 22 november 2023 zijn de Tweede Kamerverkiezingen, maar de politieke partijen zijn deze zomer al druk met het schrijven van de verkiezingsprogramma's. Een goed moment om met partijen in gesprek te gaan over punten die voor onze sector belangrijk te zijn. Daarom stuurden we de partijen een document waarbij we ons richten op het creëren van een gelijk speelveld voor vermogensbeheerders (dus geen gold plating op Europese wet- en regelgeving), meer aandacht voor financiële educatie en een eerlijke vermogensrendementsheffing.

Bekijk ons position paper

Prioriteiten Europese Verkiezingen

Standpunten en publicaties | 15 mei 2024
Volgende maand vinden de Europese verkiezingen plaats. In aanloop hiernaar delen wij enkele prioriteiten en voorstellen mee aan verschillende belangrijke stakeholders.

DUFAS geeft input voor kabinetsformatie

Standpunten en publicaties | 02 februari 2024
De kabinetsformatie draait inmiddels op volle toeren. Een goed moment om met partijen in gesprek te gaan over punten die voor onze sector belangrijk te zijn. Daarom stuurden we de formerende partijen een brief waarin we een tweetal aandachtspunten aankaarten.

STATEMENT | FASTER

Standpunten en publicaties | 01 december 2023
Op 19 juni 2023 publiceerde de Europese Commissie een voorstel voor een richtlijn, getiteld “Faster and Safer Relief of Excess Withholding Taxes", beter bekend als de ‘EU FASTER’.