Home - Standpunten en publicaties - COLUMN | Is ESG-regelgeving van MiFID II proporties?
14 juli 2020

COLUMN | Is ESG-regelgeving van MiFID II proporties?

In de aanloop naar de zomer beginnen zo langzamerhand een aantal partijen zich stuk te bijten op de aankomende ESG-regelgeving uit Brussel. Het gaat dan vooral om de nieuwe Europese transactieverplichtingen. Er wordt wel eens gezegd dat dit vergelijkbaar is met de implementatie van MiFID II. Is dat zo?

Lees de column van Randy Pattiselanno op Fondsnieuws.nl

CONSULTATIE | Clear greenwashing definitions crucial: regulatory uncertainty should not be confused for greenwashing

Standpunten en publicaties | 12 januari 2023
The European Supervisory Authorities (ESAs) published their Call for Evidence on Greenwashing on 15 November 2022. On 10 January DUFAS responded to this call of evidence.

CONSULTATIE | DUFAS vraagt opnieuw aandacht voor goede afstemming toezichthouders rondom duurzaamheidsrisico's

Standpunten en publicaties | 22 december 2022
Op 16 december reageerde DUFAS op de consultatie van De Nederlandsche Bank over de Gids voor de beheersing van klimaat- en milieurisico's.

Meer duidelijkheid nodig over de exacte duurzaamheidseisen

Standpunten en publicaties | 01 december 2022
Beleggers moeten ervan uit kunnen gaan dat artikel 9-beleggingsfondsen ook daadwerkelijk duurzaam beleggen. Om die reden adviseren we onze leden voorzichtig te zijn met het classificeren van een beleggingsfonds als een artikel 9-fonds.