Home - Standpunten en publicaties - COLUMN | Is ESG-regelgeving van Mifid II proporties?
14 juli 2020

COLUMN | Is ESG-regelgeving van Mifid II proporties?

In de aanloop naar de zomer beginnen zo langzamerhand een aantal partijen zich stuk te bijten op de aankomende ESG-regelgeving uit Brussel. Het gaat dan vooral om de nieuwe Europese transactieverplichtingen. Er wordt wel eens gezegd dat dit vergelijkbaar is met de implementatie van Mifid II. Is dat zo?

> Lees de column van Randy Pattiselanno op Fondsnieuws.nl

COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR

Standpunten en publicaties | 16 maart 2021
Veel financiële marktpartijen hadden 10 maart dik gedrukt in hun agenda staan. De Europese verordening, de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), moest dan zijn geïmplementeerd.

CONSULTATIE | Reactie op ESAP: ESG-data hebben prioriteit

Standpunten en publicaties | 12 maart 2021
De Europese Commissie wil één Europese database met financiële en niet-financiële data over Europese wet- en regelgeving: het European Single Access Point (ESAP). DUFAS-leden zijn voorstander van dit initiatief. Over het ESAP heeft de EC een consultatie uitgebracht en DUFAS heeft hierop gereageerd.

PODCAST | Waarom beleggen mensen (niet)?

Standpunten en publicaties | 08 maart 2021
Minder pensioen​opbouw, een lage spaarrente - beleggen wordt steeds belangrijker voor Nederlanders die geld opzijzetten. Maar tot nu toe lijkt beleggen niet iets voor het ‘grote publiek’. Slechts 16% van de Nederlanders belegt. Hoe komt dat? En wat doen we eraan?