Home - Standpunten en publicaties - Blijf op de hoogte van de laatste data-templates via FinDatEx
31 oktober 2019

Blijf op de hoogte van de laatste data-templates via FinDatEx

Financial Data Exchange Templates (FinDatEx) is het platform waar door de financiële sector zelf templates worden ontwikkeld en onderhouden. Daarbij zijn op dit moment vooral de Europese MiFID-template en de Europese PRIIPs-template van belang. Ze zijn te vinden op de website van FinDatEx onder current templates. Je kunt er op vertrouwen dat je op deze site altijd de laatste versie van een template kunt vinden.

FinDatEx

FinDatEx is een samenwerkingsverband van de financiële sector in Europa. Het doel van FinDatEx is met behulp van templates de uitwisseling van data tussen marktpartijen, zoals distributeurs en fondshuizen, te vergemakkelijken. Het gaat om data waarvan de uitwisseling in het kader van Europese financiële regelgeving, zoals MiFID II en PRIIPS, vereist is.

CONSULTATIE I Europese Retail Beleggingsstrategie

Standpunten en publicaties | 03 augustus 2021
Op 3 augustus reageerde DUFAS op de publieke consultatie van de Europese Commissie over de Europese Retail Beleggingsstrategie.

CONSULTATIE | Reactie op ESMA Guidelines rondom execution only

Standpunten en publicaties | 12 mei 2021
DUFAS heeft gereageerd op de consultatie van de European Securities and Markets Authority (ESMA) over de richtlijnen voor execution only dienstverlening onder MiFID. De richtlijnen zijn voor beleggingsondernemingen. Hieronder vallen ook asset managers die execution-only diensten aanbieden.

COLUMN | 10 maart: niet de finish, maar de start van SFDR

Standpunten en publicaties | 16 maart 2021
Veel financiële marktpartijen hadden 10 maart dik gedrukt in hun agenda staan. De Europese verordening, de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), moest dan zijn geïmplementeerd.